Testar motorn.

Bloggens motor alltså, skrev en kommentar på

http://bloggen.fi/guysblogg/2010/07/03/energifragor/#comment-14.

Noterade efteråt att min kommentar blev aningen längre än Guy´s inlägg…

Annars har nog dagen gett andra fina ”motoriska” upplevelser. Var tillsammans med Den Dyra Dottern till smidesfestivalen i Kimo. Kändes lite som att det är mera marknad och festival än smide numera. Men en tändkulemotor-upplevelse fick jag i alla fall, den drog ett gammalt hederligt tröskverk. Jag är faktiskt så gammal att jag en gång deltagit i tröskandet med en liknande tröska gjord i trä med remmar och hjul i ett för den oinvigde obegripligt system. En gammal Wickström jordbruksmotor var dessvärre lite motsträvig att starta. Maskinisten var tydligen mer intresserad av att diskutera än att veva. Mycket snack och lite veva med andra ord. Hade gärna avnjutit lite Wickströmdunk också.

Hemma i garaget konstaterar jag att min under byggande varande båtmotor har lite inkontinens på sötvattensidan av kylsystemet. Få se om jag hinner åtgärda det i kväll, måste uppdatera Fejsbooken också nämligen…

Kommentera

