Månen hamnen och vakten

Den årliga turen som hamnvakt är nu avklarad. För mig som är en begåvad sovare är gryningstimmarna en sällan skådad ynnest. Den nyrenoverade vaktstugan blev inte mycket använd för min del, jag knallade omkring med kameran och njöt av den tidiga soluppgången brisen som höll myggorna borta. Faunan visade sig också, förutom riklig fågelsång fick jag se räven och en riktig rysshära som lekte katt och råtta med varandra. De försvann bortåt gräddliden så jag vet inte vem som vann. Hoppas haren klarade sig den här gången, han verkade så yster.

Kommentera

