Kamprad-wannabe?

Är in till staden för att komplettera lite ett och annat som behövs ute vid sommarstugan. Förutom lite småprylar har vi en längre tid drömt om en väggfast bänk i stället för den skrymmande och knarriga träsoffan i köket/allrummet. För att underlätta transporten och slippa såga precis allt för hand ute på stenarna vid sommarstugan sågade jag till virket hemma i garaget. Här finns ju både bordscirkel och girsåg. Det är nu med spänning jag paketerar in alltihopa i bilen och hoppas att jag räknat och mätt allting rätt. Jag tror nämligen inte på matematik, framförallt inte min egen…

11 reaktioner på ”Kamprad-wannabe?

  1. Vi förväntar oss naturligtvis bildbevis efter monteringen! Gärna en stegvis bildserie så att vi som beundrar entreprenörskap kan följa i uupee’s fotspår! 😀

  2. En bildserie med min 5-10 bilder på hur bygget framskrider är väl det minsta vi kan kräva. Vi har sett hur motorer och växellådor monteras, så nu är det träbitarnas passform som skall bevisas. Ser annars bra ut såhär långt.

    • Så här i efterhand kan nog sägas att resultatet blev tillfredsställande, även om ytbehandlingen är på hälft.

  3. Jag tror nog på din matematik! Jag minns en gång då du räknde ut effekten på en skrivmejsel som föll på ett olämpligt ställe i ett elskåp i en icke nämnd hall och en riktigt stor propp for. 🙂
    Klarade du av den beräkningen, så klarar du nog av 240 cm och sånt. Akta skrivmejseln, bara, och räkna försiktigt med fingrarna då du spikar!

    • Med facit i hand kan nog konstateras att mina beräkningar höll. Jag är alltid försiktig när jag hanterar skrivmejseln i skrivboden 🙂

Kommentera

