Halloumi-stövlar

Jag har denna sommar upptäckt en likhet mellan två företeelser som båda är nya för mig.

Crocs-stövlar såg jag för första gången på fötterna till en kär släkting. Absolut den fulaste fotbeklädnad jag sett sedan arméns fot-trasor.

Halloumi-ost tuggade jag också för första gången denna sommar. Grillad lär den vara en delikatess. Det tycker nu inte jag, tycker mest att osten har en konstig konstisens och smaken är inte mycket att yvas över, grillad eller inte.

Men de fula stövlarna och den smaklösa osten har under vissa förhållande en egenskap som för dem samman på ett frapperande sätt. Gissa vilken!

För rätt svar utlovas all ära och berömmelse jag bär rätt att utfärda!

12 reaktioner på ”Halloumi-stövlar

  1. a) Går de att använda som tätning? b) Luktar de lika när de är fuktiga? c) De är de två ting du skulle ta med dej till en öde ö?

  2. Hmmm.
    #1 Kanske de gnisslar likadant då man tuggar på dem?
    #2 De är samma färg då de är färdiggräddade?
    #3 De ger likartade kväljningar?

  3. Flera av svaren är på rätt spår. Vad gäller smaken på crocs-stövlarna har jag inga referenser, jag är tämligen noga med vad jag sätter i min mun…
    Enligt min åsikt finns största likheten i en viss ljudupplevelse. När man tuggar halloumi-ost uppstår samma gnisslande ljud som när någon går med våta fötter iklädda crocs-stövlar.
    Eftersom jag jobbat i byggbranschen litet för länge så har jag lärt mig uppskatta tystnad i min omgivning, framförallt när jag äter 🙂

  4. Hej, Kanske min svenska är inte bra, men jag ska försöka förklara så gott jag kan!
    Förstår inte varför du skriver att stövlarna är fula?
    De har i blå färg , mer än två år och använder dem till skolan och den minsta för Daguis och jag tror att de använder nästan alla dagar nu för tiden och luktar inte , ej fuktiga och det är därför jag rekommenderar dem åt mina väninnor till sina barnbarn! ! Jag rekommenderar dem eftersom de är lätta och lätt för att springa!!!!Mina barnbarn älskar sina stövlar♥♥♥ Den andra ,kan inte kommentera,har aldrig smaka !

    • Din svenska är ju alldeles utmärkt! Kul att du har hittat mitt gamla blogginlägg.
      Vad gäller stövlarna kan jag utan vidare hålla med om att de har en del fina egenskaper som gör dem lämpliga för barnafötter som glatt rusar omkring i sommarlandskapet. Men när det gäller utseendet och ljudet som uppstår när bara fuktiga små fötter gnuggas mot plastytan har jag fortfarande svårt att stå ut med.
      Jag vill ju inte förbjuda stövlarna i fråga, jag gillar dem bara inte. Det hindrar ju inte att någon annan gillar dem 🙂

Kommentera

