Pite Havsbad?

Det har talats om att besöka Pite Havsbad lite då och då i vår familj. Och nu blir det av! Väderutsikterna visar att högtrycket kommer att ha en svacka just de dagar vi är där, men det får man väl ta. Kan vara skönt med lite svalka. Mitt förslag var att vi skulle bila runt viken ena vägen och åka med RG tillbaka. Dottern var nu inte så intresserad av att sitta i baksätet en hel dag och ärligt talat kör jag bil en hel del i jobbet så jag föll till föga för hennes blida önskan.
Lite pirrigt blir det i och med att RG1 har haft lite krångel, så få se om man inte får lov att köra runt viken ena sträckan i alla fall.
Själv har jag aldrig åkt sträckan Umeå-Piteå i dagsljus så jag är lite intresserad av vad som finns att se längs vägen. Om någon har tips på sevärdheter, gamla bilskrotar, museer med marin/teknisk anknytning och annat intressant så får ni gärna meddela därom!

4 reaktioner på ”Pite Havsbad?

    • Det var ett fint tips, jag har ju svårt för det där med höjder. -Jag kan inte låta bli dem… Få se vad familjen tycker om det förslaget 🙂

  1. Rätt nära Umeå finns ett ställe som heter Vännäs. Den svenska geografin är inte min starka sida, så jag vet inte åt vilket håll det är, men de har ett trevligt litet bil och teknikmuseum.

  2. Den svenska geografin är inte NÅNs starka sida, men vi hoppas ändå att uupee ska hitta till Piteå, och inte i likhet med ryska ubåtar köra på nån grynna utanför Karlskrona (var nu det ligger?). 😉

Kommentera

