Uppdatering från garaget

Pysslandet på båtmotorn har varit i lågsäsong under semestern. Det ovanligt fina vädret har gjort att jag inte riktigt förmått mig att vara i garaget i tillräcklig utsträckning. Nu har jag ändå spenderat två goda dagar i min egen lilla myshörna (kvalitetstid) och därmed är motorn så gott som klar. De senaste dagarna har jag anpassat manöverreglaget från en Evinrude och en bättre begagnad instrumentpanel till motorn. Nu kan man starta med nyckel, gasa lägga i växlar och se varvtal, temperatur, oljetryck och laddning. Nu är panelen och reglaget tillfälligt uppställda på arbetsbordet, en tillfällig bensintank är tillkopplad. Dessvärre visade en längre testkörning att kopplingens oljekylare läcker. Något som i och för sig var bra att upptäcka under ”torrkörning”. Det tråkiga är att en ny måste beställas och följaktligen inväntas.

Under tiden får jag väl göra det som är nödvändigt för att få båten i sjödugligt skick. Det arbetet omfattar montering av nytt avgasutsläpp, rengöring av motorrummet, montering av länspump och en mängd andra detaljer.

Hoppas jag hinner få sjösatt och provkört innan isen lägger sig i Västervik strömmen…

En charmig röra råder i garaget…

En reaktion på ”Uppdatering från garaget

Kommentera

