Lite demens är bra för konditionen

I kväll gav jag mig själv två uppdrag att utföra. Planen var att med cykel åka ner till hamnen för att titta till båten och samtidigt ta lite mått på den för en båtkärra. Sedan skulle jag cykla den längre rutten till bybytiken för att köpa lite frukostflingor. Allt gick som planerat tills just som jag trampade in på butikens parkering. Då insåg jag att jag helt glömt att ta måtten på båten, jag hade bara stigit ombord, fröjdat mig över att det var rätt torrt under durken, kollat förtöjningarna, dragit båtägarens lyckliga suck och vevat iväg mot butiken.

Bestämde mig för att vara autodidakt i min på ort och ställe införda minnesskolning och ge mitt minne en minnesbeta. Jag handlade vad jag skulle ha och åkte den längre rutten tillbaka till båthamnen. Nu mindes jag att ta mått…

Det hela resulterade i ungefär tio extrakilometer på järnhästen. Man får tacka sin ungdomsdemens för det lilla tillskottet i den annars så magra konditionskassan.

3 reaktioner på ”Lite demens är bra för konditionen

  1. Hmm, konditionskassan har alltid varit mager i mitt fall, speciellt på senare tid. I motsats till magen 🙂
    Jag brukar rekommendera att man kör med en viss avhållsamhet då det gäller motion, man brukar bli sjuk litet här och där av det.
    Båtägarens djupa suck är ju en suck av lycka, och det ger nog energi till en hel del vevande på grenspelet, kan jag tänka…

Kommentera

