Villaavslutning

Redan för några veckor sedan packade vi undan sakerna på sommarstugan, källaren tömdes, regnvattentunnorna tömdes och plockades undan, bryggan drogs upp och allt stängdes för vintern. Min vana trogen lämnades ändå båten i sjön, ifall man skulle vilja åka ut…

Nu får det ändå räcka. Om inte annat slipper man oroas över stormar, högvatten och lågvatten. Jag åkte ut till Bergö och vinschade upp båten på sin kärra och styrde kosan mot hemmet och båtens vinterviloplats. Som alltid när jag åker hem med båten på släp grips jag av vemod. Bilsteron laddas med något stillsamt, i dag blev det Oldfields Tubular bells3. Ett lätt dis av vemod lade sig över strandvägens slitna asfalt där jag for.

Man får trösta sig med att garagesäsongen vidtar. Naturligtvis börjar projektlistan bli lång. Det kommer att behövas en lång vinter om allt skall hinnas med. Bland annat skall jag tillverka en ny grill till sommarstugan. Jag vill göra den själv eftersom det är svårt att hitta en bra kolgrill som går att anpassa till både små enkorvsgrillningar och midsommarfester med hela gänget på plats. Lite större än den på bilden blir den nog. Jag har ett hundraliters oljefat som råmaterial…

2 reaktioner på ”Villaavslutning

    • Jääähh! Lite brännolja kan väl inte smälla så mycket? Nå, allvarligt talat skall jag nog vara lite försiktig 🙂

Kommentera

