Nej se det snöar

Den överdrivet klämkäcka sången strider lite mot min natur. I dag när snön hotade att börja falla kände hur min poetiska ådra vid tinningen började pulsera. Med några eleganta manövrar på tangentbordet flödade en ny mer realistisk text till sången  fram:

Nej shit det snöar, nej shit det snöar

Det är för jävligt, fy fan

Nu blir det snödrev, nu blir det snödrev

Som jag befarat minsann

Nu tar vi vantarna fram och skinnluvan på

Och sen skyfflar vi gården uti dagarna två

Och fram med skottan och fram med skottan

Nu blir skotta utav

Nu ska här skottas, nu ska här skottas

Jag tror snart pumpen ger upp

Vi ränner fram och tillbaks tills allting är väck

Och sen så börjar vi om från början igen

Nej shit det snöar, nej shit det snöar

Det är för jävligt, fy fan

Nu blir det snödrev, nu blir det snödrev

Som jag befarat minsann

Nu tar vi vantarna fram och skinnluvan på

Och sen skyfflar vi gården uti dagarna två

2 reaktioner på ”Nej se det snöar

Kommentera

