Så mycket vårkänslor…

..och så lite man kan göra. Mitt diskbråck håller sakta på att glida tillbaka på rätt plats igen. Fortfarande är det ändå så pass illa att jag inte är mycket till arbetskarl. Därför är det med blandade känslor man sitter i trädgården. Solen värmer så skönt och fåglarna skränar med mångahanda ljud, men samtidigt ser man en massa jobb som borde göras på tomten. Jobb som man inte kan göra…

Att gå ut i verkstaden är inte heller bra. Kanske skulle man hitta något lätt jobb man kunde sysselsätta sig med. Men när man känner sig själv så vet man att efter en stund står man där och baxar omkring någonting tungt utan att tänka sig för och så halkar man tillbaka några steg i välmåendet igen. Årets sjösättning av projektbåten Faderullan ser ut att dra ut till sensommaren igen, suck…

Två till tre gånger i veckan besöker jag en fysioterapeut som bänder min rygg med hjälp av remmar och en platta. Efter varje behandling blir det lite bättre, så det finns hopp.

2 reaktioner på ”Så mycket vårkänslor…

  1. Ajdå 😦 Om det är nån tröst så kan jag meddela att en frisk rygg inte är nån garant för att båtjobbet framskrider. Går det bra har jag tid att ta bort presenningen om två veckor. Krya på dej. Mvh.

    • Du har nog rätt. Projetktbåten Faderullan sjösattes i fjol i månadsskiftet Augusti September. Någon större målsättning kan jag knappast ha i år heller. Lite pyssel skall jag ändå ägna mig åt, har skaffat lite konstläder, symaskinsnålar och tråd. Skäribåten skall få ny klädsel på baksätena. Det borde man klara av i alla fall.

Kommentera

