Är den månne till salu?

Äääähh! Lite Farm80 i springorna och en tjärskvätt så blir det nog folk av båten….

Den här bedagade skönheten står och bidar sina sista dagar i Björkö fiskehamn. Alla skall vi vägen vandra…

2 reaktioner på ”Är den månne till salu?

  1. Inte tänker du väl bli pensionär eller lärare? Om inte så rekomenderar jag fortsatta drömmar. Ifall du inte bekantat dig men historien om den skrotfärdiga sillskutan som blev Blå Marite´af Pripps. Intressant läsning om hur den fula ankungen förvandlades till en njutningsfull svan. Efter att ha gått som representationsbåt för Pripps så är hon nu såld till Frankrike. Och Stockholm blev en attraktion fattigare.

    • Njäe, ingen av de två livssituationerna är nära förestående, även om min rygg fått mig att tänka över vad jag skall göra framöver. Båten får nog stå där den står och fortsätta med sitt fagra förfall. Kanske åker jag ut en gång per år och dokumenterar dess stilla återgång till naturen. Ibland kan förfall vara vackert.

Kommentera

