Första lyftet

Det är inte bara bloggkompisen Uthus-Björn som håller på med en massa lyftande. I dag lättade snöbladet på Landcruisern för första gången från garagegolvet med elhydraulisk magi. Inte desto mindre var upplevelsen att se det sjunka ned med hjälp av den nyinhandlade magnetventilen. Överlag fungerade båda riktningarna ungefär lika snabbt, viktigt om man är konnässör på det där med hur snöblad stiger och sjunker. Nu återstår bara att få lite färg på det hela. Fotografisk dokumentation presenteras när det hela har fått en lite estetisk upplyftning.

Efter en intensiv dag i verkstaden steg jag nöjd med mitt verk ut på gården och konstaterade att det har fallit snö. Detta får nu ske bäst det gitter, jag har en Landcruiser med snöblad…

2 reaktioner på ”Första lyftet

  1. Det där med ”estetisk upplyftning”… Jag antar att det på svenska skulle betyda ” He Vaar noo bra bara e vaar mååla”
    Älä nytt, vara så kaxig och bjud hit snö. Alla har ju inte en LandCruiser med snöblad i garaget!

    • Du har så rätt när det gäller min verbala extravagans. Jag har intentioner att exekvera undertecknads lingvistik på ett mindre sublimt sätt i fortsättningen.
      Du har så rätt när det gäller snön också. Den jävla skiten kan fanimej hållas där den är just nu. Vill säga the hell out of here!

Kommentera

