Precis lagom!

När jag i morse beträdde farstutrappan kunde jag med illa återhållet jämnmod konstatera att det snöat. Mängden på ungefär 5 millimeter snö är precis så mycket jag behöver. Man kan ana gräsets grönska men effekten av snön som lyser upp är märkbar. Jag brukar märka av en lätt kaamosdepression som brukar yttra sig i en knappt förnimbar leda och oföretagsamhet under den allra mörkaste tiden på året. En lagom mängd snö brukar hjälpa, allt för mycket snö för mig åter tillbaka till mörkerläget. Där har naturen något att bita i, att hålla UuPee nöjd med snöläget är inte lätt.

Ändå är det med blandade känslor jag betraktar snöläget. Nu när man äntligen är försedd med ordentliga snöröjningsgrejor så kommer det ingen snö. I går satte jag ändå igång Landcruisern och jämnade ut en liten grushög som skulle komma att vara i vägen om jag faktiskt måste börja ploga…

6 reaktioner på ”Precis lagom!

  1. Det illa återhållna jämnmodet stabiliserar sig nog bara Timell dyker upp i TV-rutan. 😉
    Gott Nytt Garageår! Frid och lugn under hyvelbänken! 😀

    • Timell ja! Jag borde skicka in ett tips till honom. Om alla har följt den där medelålders-fjortisen Lulus trend med massor av kuddar överallt så borde Timell snart uppfinna en ställning där man förvarar kuddarna medan man använder möbeln de annars täcker.
      Gott nytt år på dej också Zweistein!

  2. Illa återhållet jämnmod.
    *Asgarv!*
    Skall vara någon som är så cool som du att arbeta med att hålla jämnmodet stången 🙂

    Antispämmfrågan gjorde mig fundersam. Skall jag ta det personligt…
    Jag skiter ju i skogen. Oftast. Skiter i att gå dit. Skulle nästan hellre ta mig an en Volvo Amazon. Heh!

    Björn

    • Det är inte lätt att hålla jämnmodet under kontroll när man är hetlevrad som jag 🙂
      Nej, du skall inte ta antispämmfrågan personligt, jag hade den där bruna stora lufsaren i åtanke, men nu när du för det på tal… Borde jag byta björnen mot Björn? Näää, jag låter bli, alla mina läsare känner ju inte dig och då kan det gå så att de skriver Volvo Amazon i stället varpå deras efterlängtade kommentar seglar ut i cyberrymden 🙂

Kommentera

