Antalet leksaker måste vara konstant

Förra veckoslutet kulminerade med att jag impulssålde Landcruisern. Jag lade en annons på Nettiauto och Findit på fredag och på söndag lämnade den gamla Toyotan gårdstunet med en ny lycklig ägare vid ratten. Det är säkert likadant med bilar som man brukar säga om båtägande. Man är lycklig två gånger, när man precis köpt och när man sålt. Lyckligast av alla var ändå Min Älskade som lyste likt en sol.

En orsak till att sälja Landcruisern var att den var en aning klumpig att ploga vår gård med. Planen var att hitta någonting smidigare  som förutom snöskottande skall kunna användas till diverse småtransporter på bakgården, som en rejäl skottkärra alltså. Den skall också kunna dra bilsläpkärran till bakgården utan att göra allt för djupa spår i gräsmattan.

Valet föll på en fodertruck av den typ som används vid mink- och rävfarmer. Ringde på ett par annonser på Findit.fi och fastnade slutligen för exemplaret på bilden. Nu skall foderlådan monteras bort. Sedan får jag försöka klura ut hur snöbladet skall fästas, jag vill ha rejäl lyfthöjd så man kan göra snygga snöhögar. Batteriet skall flyttas för att ge plats för en dragkula. En trevlig motorhuv har jag på lager, den blir kronan på verket.

Har ännu inte klurat ut vad jag skall göra med foderbehållaren i glasfiber, är det någon som behöver en?

Kommentera

