Dyrgripar

Om gårdagen bjöd på dryga fem timmar i bilen så var denna dag rena bagatellen med blott tre timmar bakom ratten i firmaskåpet. På väg hem från Nyykaabi stängde jag av radion och lät hjärnan flöda fritt. Detta har enligt vetenskapliga undersökningar visat sig vara av största vikt för hjärnans utveckling. Och visst har forskarna rätt. Redan en bit på väg mot Munsala började de verkligt djupa tankarna flöda.

Som om det här med bilar till exempel. Man kan lugnt påstå att jag vet en hel del om hur bilar fungerar och vad de består av. Jag började leka med att spekulera i vilken av alla bildelar som innehåller det absolut dyraste materialet. Och där ute på vägen mellan Munsala och riksåttan stod det plötsligt klart för mig. Min teori ter sig helt oomkullrunkelig och torde hålla för noggrann disputation…

Vi kan ha en liten bloggtävling i ämnet. Alltså, vilken enskild del i bilen innehåller det absolut dyraste råmaterialet?

Ett dygn har ni på er, sedan presenterar jag min teori.

6 reaktioner på ”Dyrgripar

  1. Katalysatorn känns som ett för enkelt svar… Dyraste ämnet att återvinna? Freonet från AC kostar massor i miljöskatt?

  2. Vid närmare eftertanke så kan det vara stjärnan på Mercedes eller kanske ”Spirit of Ecstasy” på en Rolls. (En gardering är väl accepterat i tippning,eller?)

  3. Har det inte gått ett dygn än? Jag fick ju en komplimang av en stor fröken häromdagen så jag vill så gärna förkovra mig. Det finns tomrum att fylla.

Kommentera

