En vårglimt

Måste erkänna, lite mot min natur att jag i dag förmådde njuta av snöskottandet. Man kunde tydligt känna hur solen värmde och takdroppet tilltog märkbart under den stund jag skottade. Ett hasande ljud från taket visade sig bero på att solpanelen töade fram under sitt snötäcke. Snart får vi åter el producerad av solen. Visserligen bara en gnutta som räcker till en del av belysningen och vårt bredbandsmodem, men ändå!

Medan jag slog ned lite istappar som hängde från taket dök den något oblyga gråsiskan upp vid fågelbordet. Den brydde sig inte desto mera om den stora människan som viftade med en stav bara ett par meter bort så istapparna dunsade i marken. Först när jag försökte mig på en närbild med mobilen så skuttade den undan, men bara så den var utom räckhåll. Solrosfröna var intressantare…

 

Kommentera

