Arbetsvilja

Min aversion mot snö har på sista tiden förbytts till en vag nyans av stillsam förväntan. Orsaken är naturligtvis min önskan att få testa den lilla traktorn i riktiga drivor av nyfallen blidsnö. Dagens ymniga snöyra fick mig att ta ut en halvtimme flextid för att snarast möjligt sätta igång med snöröjningen. När jag kom hem och nämnde mina avsikter för dottern som satt och hängde vid köksbordet blev hon lätt exalterad. Hon har fått övningsköra lite i lätt pudersnö, något som tydligen satt positiva hjulspår i hennes traktorhjärta. Hon bad omgående att få sköta skottandet med traktorn. Som tur var hade hon slarvat med förpliktelsen att ta ut den sprickfärdiga hunden sedan hon kom hem från skolan. På så sätt fick jag en stund på tu man hand med traktorn och hann ploga en hel del innan hund och dotter återvände från deras promenad. Sedan satte sig dottern på traktorn och knuffade snön i prydliga högar.

Som synes har hon insett att den korrekta klädkoden på traktor formligen kräver skinnmössa!

 

4 reaktioner på ”Arbetsvilja

  1. Hur fungerar bloggen här på denna adress.Har själv funderat på att flytta, men inte blivit av ännu. Kan du ge positiva och negativa saker. Här yr ju snön hela tiden, och jag vill inte ut och skotta. 😉

    • Jag valde WordPress mest för att det går relativt enkelt att importera hela sin gamla blogg hit, eller åtminstone det man skrivit efter förra bloggen.fi-kraschen… Om man vant sig vid hur administrationen av sin blogg fungerar på bloggen.fi så har man ju fördelen att allt är sig likt här. Snabbt och problemfritt har det varit åtminstone hittills, men jag har ju ganska kortvarig erfarenhet ännu.
      Nackdelen är ju förstås att man inte dyker upp på bloggen.fi’s portalsida när man skrivit ett inlägg, enda sättet att synas där är att kommentera och debattera och det är ju naturligtvis fortfarande möjligt. Om det man vill säga är värt väntan på servern vill säga…

      Här har jag precis skottat (maskinellt naturligtvis), fast nu ser jag att det börjar snöa igen så det blir väl att ta en omgång till innan kvällen.

Kommentera

