Griller i huvudet

En utflykt till sommarstugan blev kortare än tänkt när vädret svek. En liten skidtur på isen blev det ändå. I och för sig alldeles tillräckligt lång för mina måttliga skidbehov, men jag hade gärna kommit mig ut till stugan för att kolla läget efter höstens högvatten. Kanske hinner jag ännu detta sportlov, även om jag anser att sportlov bör tas bokstavligt och man borde därmed ha lov från allt sportande. Matsäcken åts i bilen innan vi åkte hem. Vi hade tagit med lite korv och en engångsgrill som vi tänkte tända vid stugan. Vi beslöt att vänta med grillandet tills vi kom hem. Väl hemma byttes korven ut mot några biffar och engångsgrillen hamnade i förvar medan jag skottade fram den permanenta grillen som står på gården. Nog var kolen en aning sura och snön och isen på grillen gjorde sitt för att glöden inte riktigt skulle ta sig. Men envishet är en dygd och snart fräste det gott om biffarna.

Image

2 reaktioner på ”Griller i huvudet

Kommentera

