Pressat

Arbetet med solfångarna fortgår. I dag limmade jag samman det som skall utgöra sidorna på det hela. Tre olika breda fanerskivor limmas samman till en trappformad enhet. Bilden berättar inte mer än att jag har använt de flesta av mina tvingar för pressa samman skivorna och att jag möjligen borde röja upp i verkstaden igen.

För många (skruv)tvingar kan man inte ha. Snabbtvingarna i plast är visserligen snabba och behändiga att få på plats. Dessvärre känns de en aning veka. När jag utökar min samling blir det traditionella skruvtvingar. I morgon skall själva lådan sättas samman. Då börjar det likna på något….

Bild

Kommentera

