Det blev en låda!

Solpanelprojektet fortskrider med illa återhållen strävsamhet. I dag har ramen och botten limmats, skruvats och spikats samman. Nästa steg är att epoxibehandla hela rasket och sätta in isoleringen. Isoleringen torde fastna i epoxin så den sätter jag in som sista skede i morgon.

 

2 reaktioner på ”Det blev en låda!

  1. Har du epoxyn som ett kontaktlim, varför ingen mer miljövänlig sort?
    Du gör alltså en solfångare, helt enligt egen ritning eller?
    Till vad ska du använda den sen?
    Mytji froågår ;-D

  2. Tå vaar e mytji schvaar å 🙂
    Jag råkade ha epoxi som lämnat från ett båtjobb jag gjorde en gång, lika bra att tömma skåpet. Epoxin jag använder är egentligen avsedd för laminering av glasfibermatta men är verkligen ”the shit” när man skall limma, försegla och ytbehandla plywoodskivor. Så här blir epoxin lim, grundfärg och fukttätning för skivorna. Det här är alltså inte riktigt samma sak som epoxylim typ Araldite och liknande.
    Någon ritning har jag inte annat än mina skisser. Det hela är ett medeltal av alla idéer som finns i ämnet på internet.
    Solfångaren på bilderna skall sättas upp på sommarstugan så det blir varmt och gulligt där om våren. Första gångerna man kommer dit brukar det ju vara varmare ute än i stugan, men det skall det bli ändring på nu 🙂

Kommentera

