Lever fortfarande

Ser med skammens rodnad på kinderna att det snart är en månad sedan senaste inlägget. Samtidigt visar besöksstatistiken att ett konstant antal läsare dagligen är in och kollar läget. Något måste jag ju ge er för att belöna era trogna besök.

En kollega undrade om stillheten här på bloggen beror på att den inlånade grävmaskinen har lämnat vår tomt. Så kan det nog vara, tomhetskänslan som uppstod när entreprenören körde upp maskinen på släpet kan jämföras med att se en god vän resa bort för en längre tid. Här och var går man och sparkar i stenar och högar som skulle vara som gjorda för den lilla vännens skopa.
Min Älskade, som initierade hela grävprojektet har nu planterat nya och några av de växter som räddades från förra rabatten. Det blir nog fint när grönskan tar sig. ännu finns fläckar av obeväxt jord på gräsmattan, få se om det är ogräset eller gräsfröna som vi sådde som hinner upp först.

Jag har nu sakta återgått till att pyssla med projektbåten vars motor snart är klar att provköras. Något datum för sjösättningen är inte satt. Båtens motorrum är målat och klart så nu försöker jag få tekniken i sånt skick att jag inte behöver lyfta ut hela härligheten igen i höst. Den lite uppdaterade sötvattenkylningen medför en hel del rörjobb som nu börjar vara på slutrakan. När sista slangklämman snart är åtdragen fyller jag motorn med kylarvätska och olja och provkör i garaget, på så sätt kan man fixa till eventuella läckor och andra problem innan hela paketet lyfts in i båten.

2 reaktioner på ”Lever fortfarande

Kommentera

