Häppabara! Där gick en månad!

Det här med långledigt ser ut att passa mig. Jag som aldrig haft någon (frisk) ledighet längre än den normala semestern trodde att det skulle ta ett bra tag att få någon vettig vardagsrutin. Jag oroade mig i onödan, förutom en viss veckovilla ibland går det hela alldeles utmärkt. Det har ändå hänt att jag plötsligt insett att det är fredagskväll och att familjen (fru och dotter) har förväntningar på vad som skall ske i veckoslutet när de har sina lediga dagar.
Nu i sensommartid har jag utnyttjat de rätt många finvädersdagarna till båtåkande eller stugliv. Det är en gyllene ynnest att på morgonen titta ut och konstatera att dagen ser ut att bli fin och därmed bara cykla ner till hamnen, hoppa i båten och ta en sväng i skärgården. Jag har också lovat mig själv att idka någon form av motion, helst dagligen. Hittills har jag använt cykeln som motionsredskap. Dels har jag använt cykeln så mycket som möjligt vid ärenden till staden eller när jag behövt göra utflykter till järnaffären för att skaffa något till mina projekt. Dels blir det också rena utflykter, vanligtvis längs de utmärkta cykelvägarna längs stadens stränder eller ut mot Replot.

Under regniga dagar har jag ägnat mig åt pyssel i verkstaden och lite skrivande. Jag antar och hoppas att skrivandet tar ännu mera fart när dagarna blir kortare och mörkare. Skrivandet verkar flyta på rätt bra om man bara ser till att ha något monotont nötande på gång i verkstaden samtidigt. När skallen är tom går man ut i verkstaden och städar, eller donar en stund. Eller så tar man en cykeltur, då går hjärnan igång igen och fylls av text som måste ut.

Jag har alltid sagt att det finns en Queen-låt för varje tillfälle i livets gång, den här beskriver mina dagar just nu rätt bra:

http://www.youtube.com/watch?v=wCVVvNLUjTU

2 reaktioner på ”Häppabara! Där gick en månad!

    • Nu lyckades det ju! Jag har (o)lustigt nog samma problem när jag försöker kommentera på bloggen.fi. Ibland går kommentarerna fram och ibland inte. Frustrerande när ens första kommentar går fram och man vill besvara genmälen på denna utan att lyckas. Även bloggen.fi har ju samma grundsystem som wordpress, en teori jag haft är att man inte borde vara inloggad på den ena samtidigt som man kommenterar på den andra. Har inte experimenterat med det ännu.

Kommentera

