Ikeatrailern på gång

Dagens samlade insats resulterade i att ramens två huvuddelar är klara för montering. De två parallella balkar som rullarna skall sitta mellan har svetsats samman med två distansbitar i vardera änden. Den fyrkantiga ramen som står på kant på bilden skall placeras mellan rambalkarna och axeln. I den ramen skall axeln och sidostöden fästas.

Image

2 reaktioner på ”Ikeatrailern på gång

  1. Frestas av tanken att kritisera men mormors visdomsord kom som tur var till minnes, nämligen” i touk ska it skåda på i halvjourt arbeit”. Jag har sysslat med några trailerbyggen och kommit fram till att de enklaste byggen är de bäst fungerande. Min senaste trailer var så enkel att ingen trodde på att den fungerade ens fast de såg på när jag tog upp och sjösatte båtar.

    • Din mormors visdomsord håller nog än. En gammal elektrikerkollega brukade säga ”Man ska int vis na halvfärdigt åt herran och idiotren! Ni får sjölv väli håli ni je!” 🙂
      Jag brukar också hylla det enkla. Men jag gillar också när det man gjort fungerar bekvämt. Eftersom jag lyckades rätt väl på den punkten med min förra trailer så blir den här en lite uppförstorad men ofjädrad variant på den. Hoppas bara att jag får tyngdpunkten på rätt ställe.

Kommentera

