Ett litet brunt paket

Bland de blygsamma målsättningarna för min alterneringsledighet var att skriva en hel del. Och skrivit har jag. Men på sistone har tyngdpunkten snarare varit på svetshörnan än skrivarhörnan. Härom dagen tänkte jag att det kanske behövs en vänlig men bestämd självspark i arslet för att komma på spåret igen. Resultatet blev att jag beställde lite inspiration i bokform.

Boken till vänster i bild skall jag läsa långsamt och ta till mitt hjärta. Boken i mitten skall jag undvika så länge som möjligt, den skall vara som en fjärran fader vars råd man frågar endast när man skrivit in sig i ett hörn. Boken till höger valde jag mest för att få en inblick i hur riktiga författare arbetar.
Just nu är vädret som gjort för att sitta i skriv- och läshörnan, stormen och regnet gör att man inte ens vill ta sig över gården till verkstaden.

Kommentera

