Undergången är nära!

undergang

Nej, det är inte undergången under alskatvägen jag avser. Det är fråga om mayainidanernas kalender som sägs ta slut den 21 december i år. Därmed anser somliga att jorden sannolikt går under detta datum. Detta enligt en artikel i Vasabladet: http://www.vasabladet.fi//Story/?linkID=218583
Eftersom man aldrig kan veta har jag låtit bli att köpa julklappar i år, det spar jag till den 22 december ifall om. Man vill ju inte trängas på stan i onödan.

Av någon underlig anledning beskrivs dessa jordens sista dagar alltid som onda och bråda slut på vår historia och existens. Den vredgade guden smäller till med en global örfil som gör slut på alla och envar i blod, hetta, smärta och svåra umbäranden. Om Gud var åtminstone lite av den gud jag lärde mig om i skolan så borde det ju gå betydligt mer belevat till: Gud blinkar med ljuset och säger med en vänlig röst som hörs i globens alla hörn ”Nä, hörni ni där nere på jorden. Nu får det räcka med illvilja, girighet och skörlevnad. Inom en timme vill jag ha alla på snygga led så urvalsprocessen till himlen respektive helvetet kan börja.”

Själv har jag med mina dryga fyra decennier på detta klot upplevt ett otal förestående armageddon. Det är möjligt att de inträffat och jag har bara inte lagt märke till det, kanske lever jag i solipsistisk tillvaro och allt runt omkring mig är en bubbla av illusioner . Vi får hoppas att det egentligen ligger till som på bilden nedan.

mayakalender

2 reaktioner på ”Undergången är nära!

Kommentera

