Inhiberat

Det blev att fira jul då trots allt. Jordens undergång verkar vara uppskjuten på obestämd tid. Som en följd härav har vi i dag julstädat i residenset. Granen togs in redan i går kväll då det framåt aftonen började stå klart att armageddon var ovanligt svagt i år. Armageddon förresten, rättstavningsprogrammet i min webbläsare vill byta ut det ordet mot ”dopparedagen”. Det kan bara betyda att jorden knappast går under i juletider. Kanske vet redaktören till rättstavningsprogrammet något som mayaindianerna inte visste.

Domedagsprofetian till trots har jag redan handlat alla julklappar, man kunde ju ha besparat sig besväret, men att ta sig in till staden för att handla någon dag före julafton ger allt annat än julstämning. Jag har i stället gjort min julshopping under några förmiddagar i medio av december. Ovanligt för min del, men är man ledig så har man ju möjligheten.

Den gode Lindström har funderat lite på hur tomten troligen känner sig i dessa dagar.

geochge

Lindström har för övrigt jultema på sin hemsida för närvarande: Lindströms hemsida

Kommentera

