Ack denna vithet

Morgonens första utblick genom köksfönstret gav fog för mina farhågor. Det snöar ånyo! Och ymnigt dessutom. Att ni, mina högt värderade läsare hittills har sluppit diverse utgjutelser för min lätta aversion mot den frusna nederbörden beror på att jag numera är väl rustad för snöröjning. Dessutom har jag haft tid att ägna mig åt sisyfosarbetet som den i vinter rikliga nederbörden inneburit. Men i dag känner jag ändå att det är dags att undsläppa mig lite snöpoesi. Minnesgoda läsare känner igen alstret nedan från ett par år tillbaka. Jag återanvänder min travestering på den högst enerverande sången ”Nej se det snöar” eftersom jag ännu inte nått den irritationsnivå som krävs för att ny snöpoesi skall uppstå.

 

Nej shit det snöar, nej shit det snöar

Det är för jävligt, fy fan

Nu blir det snödrev, nu blir det snödrev

Som jag befarat minsann

Nu tar vi vantarna fram och skinnluvan på

Och sen skyfflar vi gården uti dagarna två

Och fram med skottan och fram med skottan

Nu blir skotta utav

Nu ska här skottas, nu ska här skottas

Jag tror snart pumpen ger upp

Vi ränner fram och tillbaks tills allting är väck

Och sen så börjar vi om från början igen

Nej shit det snöar, nej shit det snöar

Det är för jävligt, fy fan

Nu blir det snödrev, nu blir det snödrev

Som jag befarat minsann

Nu tar vi vantarna fram och skinnluvan på

Och sen skyfflar vi gården uti dagarna två

4 reaktioner på ”Ack denna vithet

  1. Inte skall han känna förargelse över det vita som kommer ner, nu när han har möjlighet att bevisa sin snöskottartraktors färdigheter i drivan. Vasaborna hade igår en enastående möjlighet att se den vandrande Oops dra fram på gatorna i staden, medan han motionerade med en tickande taxameter i bilen. Hade 4 timmars väntetid att använda fritt. 😛

    • Visst är jag rikt rustad för snöfall, men det är jag ju för att jag inte gillar snön och vill få bort den fortast möjligt 🙂

      Om du hade fyra timmar dödtid kunde vi ju haft en liten bloggträff över en kaffekopp på lämpligt etablissemang. Om något dylikt inträffar skall du inte tveka att ta kontakt. Jag är ju fortfarande ledig i januari så tid finns nog från min sida. Mitt telefonnummer hittar du bakom länken ”Om UuPee” längst upp på sidan.

Kommentera

