Bildstöld!

Medan verkstaden värms upp passar jag på att kolla lite på den lokala köp och säljsidan. Och vad hittar man? Jo, en bild på den egna trädgårdstraktorn! Det visade sig att någon bildgooglat fram en bild på den och använt den som illustration i en köpes-annons. Tydligen är min anspråkslösa arbetshäst någons våta dröm. Då må det vara förlåtet med en liten bildstöld…

bildstoldFast den där Simon borde ha försökt hålla sig vaken på svenskalektionerna…

2 reaktioner på ”Bildstöld!

  1. Jag råkar också ut för samma sak ibland att jag hittar mina bilder på helt andra ställen än där jag satt in dem. Ibland frågar folk och det är helt ok. Jo, Simon var nog inte närvarade på alla lektioner i svenska. 🙂

    • Kanske borde man förse sina bilder med någon form av vattenstämpel om man vill värna om sina konstnärliga rättigheter. Mina alster är nu sällan värdefulla ur upphovsmannrättslig och konstnärlig synvinkel. Likväl brukar jag reducera bildstorleken så att den minskar behovet på utrymme och bandbredd. Samtidigt blir de ju inte så användbara för någon som vill använda bilden för olika egna syften.

Kommentera

