Semestertider

Ett visst projekt på jobbet gjorde att jag fick lov att dela upp min semester i två delar. De första tre veckorna inleddes vid midsommar. Nu har jag arbetat en dryg månad och i dag kunde jag äntligen ta ut resten av min ledighet. Tillsammans med några dagars övertidsledigt har jag nu två lediga veckor framför mig. Arbetstakten och arbetsmängden under den senaste månaden gör att de här två veckorna känns mer välförtjänta än någon semester jag hittills firat.
Jag inledde ledigheten på bästa tänkbara sätt; med en båttur naturligtvis. Strålande solsken och en vind på ett fåtal sekundmeter gjorde det hela mycket njutbart. Lagom till lunchen kom jag fram till Jannes Saloon på Granskär. En tallrik laxsoppa var precis vad sjön hade sugit ur mig vid det laget.  Färden fortsatte med lite avstickare på för mig nya farleder för att sedan ta en lagom fikapaus på Bernys vid Replotbron. Hemfärden var sedan raka spåret in till hemmahamnen i Västervik. För att vara semestertider var det rätt lite liv och rörelse i skärgården utanför Vasa. Några seglare mötte jag i de större farlederna, men annars var det lugnt.

bernys2

Kommentera

