Mängden leksaker hålls konstant

Insikten att jag knappast någonsin kommer att renovera någon fler folkvagn fick mig att samla ihop en massa delar och tillbehör i en stor låda som jag tänkte nätauktionera ut. Jag hann nämna mina planer för en bekant innan jag skred till verket. Han kände någon som var släkt med någons bekant som hade en kompis som snöat in på det här med folkvagnar. Efter lite köpslående, kucklande och byteshandlande stod jag som ägare till en något bedagad båt som någon tänkt renovera eller bygga om. Historien förtäljer inte vad de ursprungliga planerna var men överbyggnaden har sågats bort och durken med det underliggande balkverket är också borta.

Nu har den stått några dagar bakom garaget medan jag har funderat över dess vidare öde. Just nu lutar det åt att bygga om den med en rejäl bred styrpulpet midskepps och framför den ett rymligt stuvutrymme där man kan ha matkassar och klädväskor när man kör ut till stugan. Längst bak blir det ett traditionellt baksäte där massorna kan sitta och njuta av färden. På det stora hela ett lämpligt projekt för kalla vinterkvällar i verkstaden.

IMGP3315

Kommentera

