Hyllat och solsken

Till min glädje tröttnade grannen mitt emot på att kratta björklöv och sågade ner det mesta av sitt björkbestånd. Inte för att jag ogillar björkar, men just de här björkarna har skuggat luftsolpanelen på garaget så här på hösten när solen står lågt. De senaste dagarna har panelen ensam lyckats hålla garaget varmt och behagligt. När det är trångt om saligheten och björkarna står bredvid vägen så får man ta till lyftanordningar för att avverka träden. Grannen har också tillgång till en avsevärd maskinpark

grannavverkning

På garagevinden har jag monterat in hyllor som dels skall hålla isoleringen på plats och dels erbjuda plats åt grejer som ligger i långvården. Är det fö. någon som behöver ett Volvo Penta 110S segeldrev? Har långvårdat detta några år utan att riktigt veta vad jag skall ha det till…

hyllor

Kommentera

