Så olika dagar kan vara

I går betedde sig allt som det förväntas på en måndag. Arbetsdagen präglades av allmänt oflyt som att jobbdatorn hängde sig när den skulle starta och senare när den skulle stängas av. Folk som lovade att de skulle dyka upp på projektet och göra det de skulle för att vi skulle komma vidare dök aldrig upp. Mätenheter var kopplade i kors och moduler var söndriga. Så fortsatte det fram till gubbyogan, därefter löste det sig. Men då var det så dags, gubbyogan slutar vid niotiden på kvällen…

I dag är allting annorlunda. Hade jag varit så här skarp när jag gick i skolan kan det hända att åtminstone en del av mina lärare hade gillat mig. På elarbetsäkerhetskursen tog jag 31 av 32 möjliga poäng i det påföljande provet. När  jag i förbigående tog itu med ordförståelsen i högskoleprovet tog jag full pott där. Kanske borde man börja vidareutbilda sig på äldre dagar…

http://www.expressen.se/nyheter/ordforstaelse-hosten-2013/?fb_action_ids=10151740356291943&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map={%2210151740356291943%22%3A627394710631954}&action_type_map={%2210151740356291943%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[]

2 reaktioner på ”Så olika dagar kan vara

  1. Tack för tipset. Det skall ju gå att skapa smidiga länkar i WordPress också, jag har haft varierande framgång. Borde sätta mig in i det där…

Kommentera

