Det lackar mot jul

Dags att önska mina högt värderade läsare en GOD JUL!

december

PS

Håll koll på era husdjur!

5 reaktioner på ”Det lackar mot jul

  1. Vi brukar hämta vår gran ur kommunens skogar alldeles här invid. Det kallas skatteåterbäring. Å andra sidan brukar vi inte bry oss om hur den ser ut bara den är äkta. Hos oss är alla välkomna, såväl halta som lytta. Årets gran var en så kallad första bästa. Litet för liten och endel kvistar hade bruna barr. Men den blomstrade upp till en riktigt ståtlig brud när tillräckligt många bollar och glitterremsor funnit sin plats.
    På tal om dammsugare så inhandlade jag en Nilfisk (kanske den hette något annat idag) till verkstaden i hopp om en säker investering. Redan dom gamla egyptierna…….Hittills har den varit till full belåtenhet. Jag kommer att tänka på en byyssbo som hade problem med sin dammsugare. Det var en sån där låg långsträckt skapelse som man hade förr. De hade en Colliepojke som försökte finna utlopp för sin kättja genom att idka älskog med dammsugaren. Som tur är är våran Collie en flicka så vi behövde inte beakta sådana aspekter. Gott nytt år!

  2. Dammsugare kan få stå ut med en hel del 🙂
    Jag brukar inte heller vara så pedantisk när det gäller granen. Bredvid affären i byn brukar det årligen uppstå en tillfällig granskog där vi brukar ärligen inköpa vårt exemplar. Dessa är naturgranar från den närliggande skärgården. Endast en gång har jag varit tvungen att återvända för att inhandla en ny gran. Den jag köpte först var en aning för lång för vårt residens så jag sågade ned den en bit. För att få ner den i julgransfoten blev jag tvungen att ta bort det nedersta grenvarvet. Tyvärr var det i det varvet hela granens skönhet satt. Det som lämnade var en ömklig kvast som fick bäras bakom lidret på direkten. Fick lite rabatt på exemplar två dock, skäriborna har ett gott hjärta…

Kommentera

