Nya tider

Så här inför årsskiftet får man en liten länk med bloggstatistik från WordPress. Med ledning av detta kan man se att jag i år har skrivit 72 nya blogginlägg. Fler än jag anade faktiskt, tycker att jag har legat på latsidan i år. Mest lästa inläggen har varit

https://uupee.wordpress.com/2013/01/16/den-enes-skrot-den-andres-guld/

och mitt besök hos min gynekolog

https://uupee.wordpress.com/2013/04/03/lakare-som-lakare/

De söktermer som lett folk till mitt anspråkslösa forum är uupee, uupees garage, minkomatic, myggfångare pet, och fodertruck. En del pälsfarmare har antagligen blivit aningen besvikna, eller förhoppningsvis roade av mitt trädgårdstraktorprojekt. Intressant är att de senaste dagarna har sökordet ”happabara” lett en liten flod av indiska besökare till min blogg. Det dialektala överraskade utropet ”häppabara” är tydligen så unikt i den fonetiska världen att ett liknande uttryck på ett  främmande språk lockar besökare. Själv blir man ju lite nyfiken på vad uttrycket står för i Indien, men det lär jag inte få reda på eftersom en sökning på google leder mig hem till min blogg och ett inlägg från september 2012. Säkert står de indiska besökarna lika förvånade som jag.

Flitigaste kommentatorerna har varit Oops och Long John Silver. Kommentarer förgyller alltid en bloggares vardag. Skam till sägandes är jag en dålig kommenterare. Kanske beror det på att jag ofta läser mina favoritbloggare som jag följer i eposten som kommer när de gör sina inlägg, för att kommentera borde man gå via webbsidan och då bidrar latheten till att det inte blir av trots att man finner inläggen intressanta.

Kanske mitt nyårslöfte får bli att jag skall kommentera mera.

Gott nytt år på er!

Och för mina indiska läsare:

Häppabara och गोट की गिरफ्तारी

3 reaktioner på ”Nya tider

  1. Och nu är jag här igen. Har varit upptagen så jag har inte hunnit ta del av mitt år med bloggandet än, men jag vill nu bara slänga mig in och önska Gott Nytt År. 😀

  2. Jag får tilldela din blogg årgång 2013 betyget 5 rattmuffar och samtidigt hoppas att du orkar fortsätta länge än med dina intressanta och välskrivna inlägg. Gott nytt år här norrifrån!

Kommentera

