Mör

Till min födelsedag som inträffade för ett tag sedan så fick jag av Min Älskade ett presentkort på ett par besök hos en massör, eller rättare sagt en massös. Första besöket gjordes i dag. Ingen illa vald dag eftersom jag hade en tolvtimmarsdag på jobbet igår, med halva dagen stående på huk eller på knä. Den andra halvan till stora delar ståendes lite framåtböjd medan jag kopplade en automationscentral. Resultatet var att mina ryggmuskler kändes som furuplankor. Massösen är en tämligen späd dam men hon hittade med stor träffsäkerhet alla ömma punkter och åtgärdade dem med lagom brutalitet. Efteråt har man den där sköna avslappnade känslan som man ibland får efter ett riktigt lyckat yogapass

Några tidigare massörsbesök, för flera år sedan hos betydligt kraftigare och tyngre manliga massörer har haft sämre resultat, då har man känt sig som om man blivit överkörd av en vält. Och när man blir väl brutalt hanterad reagerar man med att spänna emot vilket förtar en del av effekten med massagen. Lagom är bäst. Och idag var det extremt lagom. Jag ser fram emot nästa besök.

muskler

 

Kommentera

