Påtvingat

Som dagens grande finale fick jag allt klart för den första skivan som limmas mot akterns glasfiber. Jag blandade lim av epoxi och microglaskulor. Konsistensen blev precis som jag ville ha den, det vill säga mer som ett tjockt lim än tunt spackel. Man kunde smeta ut limmet med tandad spackelspade och det hölls på plats utan att rinna men kammarna slätades sakta ut. Snabbt dit med skivan! Sedan skruvade jag fast två stödskivor i motorns fästhål och skruvtvingarna spändes till. Till min glädje pressades lim ut runt hela skivan vilket tyder på att trycket är någorlunda jämnt.

tvingat

Efter att bilden tagits lade jag till ett par stöttor i yttre hörnen för att vara riktigt säker. Nu får det härda några dagar. Under tiden sågar jag till resten av skivorna. För att få tillräcklig tjocklek skall det läggas fem eller sex skivor till.

Kommentera

