Lite semesterpyssel

Med midsommaren inleddes del ett av årets semester. Nu står tre veckor av ledighet och väntar på mig. Den fjärde veckan får vänta till senare enär ett projekt på jobbet kräver ett sådant arrangemang.

Om projekten på jobbet går i stå för en tid så måste man ju alltid ha ett semesterprojekt. Årets semesterpyssel blir att göra något åt det något höga steget från balkongdörren på övervåningen. Balkongen har varit ett rätt lågprioriterat projekt, men i fjol kom jag mig ändå för att gjuta plintarna som det hela skall stå på. Jag konsulterade min favorittimmerman som hade en byggställning att låna ut. Alla som varit i byggbranschen i detta land har någon gång kommit i kontakt med Hakiställningen. Och alla som gör det får blåklämda fingrar bara vid blotta tanken på konstruktionen. Nu har jag under stor försiktighet racklat upp ställningen vars delar är gjorda i stålrör och plattjärn, inga fjunlätta aluminiumgrejer här inte! Och detta helt utan klämskador! Ett av min ungdoms sommarjobb var på på ett bygge. En av uppgifterna bestod just i att bygga och riva Hakiställningar. Det man minns av detta var att man alltid hade minst ett ömmande finger.

2014-06-22_17-15-52_70

Kommentera

