Ordning och reda…

…åtminstone för en stund. Gammelbåten Faderullan krävde en hel del uppmärksamhet innan den åter mötte havet och därmed blev ordningen i garaget lidande. Nu har jag återtagit kommandot över golvet och arbetsbänken igen. Det brukar dock inte ta särskilt länge innan arbetsbänken fylld på nytt. Ibland känns det som att det räcker att ta sig an något banalt som att smörja cykelkedjan och som genom ett magiskt trollslag är bänken fylld igen. Få se hur det går, nästa i pysselkön är att reda ut varför hastighetsmätaren på dotterns moppe visar 0 km/h oberoende hur fort man kör. Vajern byttes i våras så felet får antagligen sökas på annat håll. Sedan skall bilarna i på varsin höstöversyn, därefter är det antagligen dags att hämta Glastron-båten från sommarstugan, när den är servad, pimpad och klar skall projektbåten in. Om den blir nära klar kanske jag hinner fixa lite på den gamla vattenskotern. Däremellan borde jag få ut drivlinan ur Faderullan så jag kommer åt att fixa nya balkar i botten. Och därefter… ja, jag får lite mot min vilja hoppas på en lång och mörk vinter.

Kommentera

