Generatorn i repris

För nästan exakt en månad sedan bytte jag generatorn i bilen. Inte utan vedermödor:

https://uupee.wordpress.com/2014/09/30/bytt-ar-bytt/

Nu är det tydligen dags igen. I onsdags tändes laddlampan åter och det krävdes tokvarv på motorn för att laddningen skulle fungera. På måttliga varv laddar den här generatorn ändå lite grann så jag torde klara mig tills jag får hem den nya som bildelsförsäljaren lovade på garanti. Generatorn jag köpte är av utbytestyp, alltså skall den vara renoverad. Tydligen har man missat något väsentligt vid den renoveringen. Att byta generator på en Fiat Scudo kräver en hel del jobb så åtminstone en helkväll i garaget blir det. Som tur är har jag nu en viss rutin och vet vilka verktyg som behövs…

2 reaktioner på ”Generatorn i repris

    • Visst är det så. Ser man det från den ljusa sidan så vet man ju hur det skall gå till när man gör det andra gången. Reprisen gick på knappa en och en halv timme…

Kommentera

