Tillbakablick

När man lämnat åter ett år bakom sig kan man ju blicka tillbaka. Att ha en blogg är ett bra sätt att hålla koll på sig själv och vad man tagit sig för. Det mesta är tydligen som vanligt, man håller på med båtar, bilar, stugliv och en och annan resa och upprätthåller den livsstilen med att arbeta, vilket också ger en och annan upplevelse.

WordPress förgyller alltid ens tillvaro med en statistikrapport över bloggåret som gått. Av den kan man utläsa att denna blogg har en stadig krets av besökare. Skillnaden i besöksantal till föregående år är ungefär 200 sidladdningar. Detta trots mina allt mer sporadiska inlägg. Vissa inlägg röjer mer intresse än andra. Årets populäraste är historien om mitt brev till den illitterära trafikförsäkringsföreningen. God tvåa är ett inlägg om olika myggfångare som gjordes år 2013, antagligen är det sökmotorerna som skickar folk i den riktningen. På tredje plats kommer min för året enda modeblogg.

När jag läser andras bloggar inser jag att de lyckas fokusera på ett ämne per blogg. Min är tydligen en aning spretigare med ämnen som båt, bil, miljö, kontroverser med försäkringsbolag, bygg, mode, stugliv och resor bland annat. Kanske borde jag fokusera mera…

Jag tackar mina läsare för att ni regelbundet kollar läget här trots att det ibland blir glest mellan inläggen och önskar en god fortsättning på det nya året!

3 reaktioner på ”Tillbakablick

  1. När man läser din blogg så finns det något åt alla och envar. Har aldrig saknat dina åsikter om läppglans eller utsvängda byxben eller stugrörsjeans, utan det har varit rena rama karabloggen. Skriv enligt samma recept och jag återfinns bland besökarna. Ha det gott resten av kvällen.

Kommentera

