Två bockar i protokollet

För två decennier sedan när jag började renovera vårt residens fick jag ett par bättre begagnade bockar av min bror. Fram till nu har de fyllt sin uppgift med den äran. Men nu är de fläckiga från alla målarprojekt sargade av hårt arbete och började visa tecken på röta här och där. Det var dags för ett par nya helt enkelt.

Jag surfade igenom hela internet på jakten efter ritningar på ett bockar som fyllde mina specifikationer. Bockarna skulle vara robusta och ihopfällbara. Jag sammanförde det bästa från ett anatl ritningar som fanns på nätet och det resulterade i de här:

bockar

De är ihopfällbara med en skiva som fälls ner som stöd och för förvaring av redskap och verktyg. Perfekta för skoterprojektet.

Kommentera

